FAQ

Wie is Angelique?

www.mijnwebwinkel.nl/winkel/angeliquegps/c-4148284/wie-ben-ik/

Wanneer wordt mijn pakket verzonden?

Levertijd: *Bestellingen die op werkdagen worden besteld voor 17.00 uur gaan de dag erop naar het postkantoor en worden geleverd door PostNL.

Bestellingen besteld op Vrijdag, Zaterdag of Zondag worden Maandag klaar gemaakt en gaan Dinsdag naar het postkantoor
Mits de bestelling betaald is.

* Bestellingen in de maanden Juni, Juli en Augustus kunnen i.v.m. de drukte uitlopen van 3 tot maximaal 5 werkdagen.

Welke simkaarten kunnen er in het horloge/tracker?

Alle simkaarten die 2G GPRS ondersteunen.
Ook moet de simkaart voorzien zijn van beltegoed (en data)
Let op!! T-Mobile stopt eind 2020 met het leveren van 2G GPRS.

Hoe moet ik opwaarderen bij Lebara:

U gaat naar www.lebara.nl
Daar klikt u op Prepaid.
(Inter)nationaal bellen.
Kies hier uw tegoed.
Kies voor Gast en vul uw e-mailadres in en voer 2x het 06 nummer van de simkaart in.
Vervolgens rekent u af en het beltegoed staat meteen op de simkaart.

Hoeveel data verbruikt het horloge/tracker?

Uitleg kosten gps-horloge met Lebara ONE.
Met deze uitleg heb ik het uitsluitend over mijn eigen horloges met mijn eigen simkaarten.

Gemiddeld genomen verbruikt een horloge zo'n 30 tot 50 mb per maand om verbinding te maken/houden met de server.
Dus kost dit gemiddeld per maand zo'n 0.50 cent aan data bij dagelijks gebruik.

Bij Lebara ONE betaalt u voor 1 mb
0.01 cent
Als u een spraak bericht verstuurt met het horloge kost dit 100 kB = 0.001 cent per bericht.
Ook zo met de gps-verbinding.
Elke keer als u een gps-verbinding maakt kost dit 100 kB per gps fix.
Als u uw horloge op 10 minuten heeft staan zal het horloge dus 6 gps-fixen maken per uur.
Dit kost u dus per uur: 0.006 cent.
Als u uw horloge op 1 minuut heeft staan maakt hij dus 60 gps-fixen per uur.
Kosten: 0.06 per uur.
Elke handeling die u via het horloge naar de APP stuurt kost ook 100 kB per handeling.
Maar ook elke handeling die u van de APP naar het horloge stuurt.
Vind uitrusting, beloning, voetafdrukken, instellingen aanpassen/wijzigen, remote shutdown enz.
U stuurt het horloge aan via de APP.

Daarbovenop komen de belkosten.
Deze kosten kunt u enigszins in de hand houden door afspraken te maken over het bellen.

Zo kunt u zien dat u zelf de kosten kunt bepalen door middel van de instellingen en afspraken die u maakt.
Als het horloge niet wordt gebruikt zet hem dan uit.
Ook dit scheelt weer in de kosten.

Voor alle tarieven van Lebara ONE:
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/angeliquegps/c-4191763/lebara-prepaid/

Hoe vraag ik het beltegoed op van het horloge?

Dit kunt u op 2 manieren doen:
1: Maak een mijn lebara account aan.
Download de lebara app in de playstore of de app store.
Registreer uzelf en koppel vervolgens het 06 nummer in uw account.
Hiervoor moet u wel de simkaart uit het horloge halen en in een telefoon plaatsen.
Dit omdat u een verificatie code per sms ontvangt.

2: U zet 1244 in het telefoonboek van het horloge.
Als u dan het beltegoed wilt opvragen belt u met het horloge naar 1244 en u zult horen hoeveel beltegoed u nog op de simkaart heeft staan. 

Hoe lang is het beltegoed houdbaar?

Het beltegoed op de simkaart is onbeperkt houdbaar, indien de klant na de initiële opwaardering minimaal één keer per 90 dagen opwaardeert, belt, sms’t en/of data verbruikt. Indien de klant het beltegoed niet binnen 90 dagen opwaardeert, belt, sms’t en/of data verbruikt wordt het bevroren, waardoor de klant alleen nog gebeld kan worden. Indien de klant binnen 30 dagen daarna het beltegoed niet opwaardeert, verliest het dan resterende beltegoed zijn geldigheid en kan de klant geen gebruik meer maken van de aansluiting. Het beltegoed en het telefoonnummer komen automatisch te vervallen, de simkaart is niet meer te gebruiken en de overeenkomst is dan beëindigd en de klant heeft geen aanspraak op enige vorm van compensatie

Kan ik het horloge/ tracker afhalen?

Dit kan zeker.
Dit kunt u aangeven in het bestel proces.
U kiest uw product en voegt deze toe aan uw winkelwagen.
Daarna kiest u voor: bestelling afronden.
Daar kunt u kiezen voor verzenden of afhalen.
Op moment dat u voor afhalen kiest, vervallen de verzendkosten.
Na de bestelling maak ik uw horloge klaar en krijgt u van mij een mailtje dat uw bestelling klaar ligt en kunnen we een afhaal afspraak maken.

Kan ik met de GW400S en GW700S zwemmen?

Nee dit kan niet !!
De GW400S en de GW700S zijn IP67.
Dit houdt in dat ze stof en dompel dicht zijn.
U kunt het horloge voor 10 tot 15 minuten onder water houden tot maximaal 1 meter diepte.
Al mijn horloges zijn uitgerust met waterverklikkers.
Dus mocht uw horloge nat zijn geworden van binnen kan ik dit altijd achterhalen.

Wat is het verschil tussen een Origineel horloge en een replica?

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/angeliquegps/c-4148257/origineel-of-replica/

Hoe kan ik contact met jouw opnemen?

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/angeliquegps/c-4146952/contact/

Als iemand naar het horloge belt krijgen zij de voicemail, hoe kan dat?

Diegene die naar het horloge wilt bellen dient in het telefoonboek te staan in de app.
Mensen die niet in het telefoonboek staan kunnen niet naar het horloge bellen.

Het horloge is uitgevallen en gaat niet meer aan en laadt niet meer op, wat nu?

Als het horloge ineens is uitgevallen en niet meer op te laden is krijgt het horloge een software update.
Op moment dat het horloge een update krijgt schakelt het zich uit en is pas weer aan te zetten en/of op te laden wanneer deze update klaar is.
Dit zodat de update niet te onderbreken is.
De update kan 24 uur duren.
Als het horloge daarna nog niet aangaat op oplaadt dan kan er sprake zijn van een defect zoals waterschade.

Waarom mag ik het horloge niet opladen via het stopcontact?

Het wordt afgeraden om het horloge op te laden via het stopcontact omdat de kans op overladen aanwezig is.
De capaciteit van de batterij is niet heel groot.  Tussen de 400 en 500 mA.(afhankelijk van het model)
Tegenwoordig zijn de meeste telefoon adapters snelladers, als deze gebruikt worden om het horloge op te laden en het horloge wordt te lang opgeladen verliest de batterij snel zijn capaciteit en zal de batterij niet lang meegaan.

!! LET OP !!!

Zorg dat het (Kinder) GPS Horloge altijd onder toezicht wordt opgeladen.
Laad het Kinder GPS Horloge nooit langer dan 4 uur achter elkaar op.
Aangeraden wordt om het GPS Horloge op te laden via een USB oplaadpunt zoals laptop, pc of powerbank, en niet in een stopcontact.
Houd het Kinder GPS Horloge altijd weg bij water en bij vuur.

Hoe nauwkeurig is de GPS ?

Klanten melden mij regelmatig dat de positiebepaling die aangegeven wordt door de gps soms ernstig afwijkt van de werkelijke positie. De verschillen kunnen oplopen van 15-20 meter tot soms meer dan 100 m. Doen zij iets verkeerd? Is er iets mis met het gps horloge ?
Begin met controleren of LBS uit staat in de app.

Satelieten

Nee, over het algemeen is er niets aan de hand met de gps en doe je zelf ook niets verkeerd. Geen enkele gps is 100% nauwkeurig. Afwijkingen zijn eerder regel dan uitzondering. Een betere vraag is dus: wat is een normale afwijking? En wanneer wordt het abnormaal?

Alles begint bij het simpele gegeven dat een gps satellietsignalen moet kunnen opvangen  om zijn positie te berekenen. Daarvoor moet de satelliet 'zichtbaar' zijn voor de gps, m.a.w. de rechte lijn tussen beiden moet ongehinderd doorlopen. Van een satelliet die zich achter de horizon of achter een berg bevindt, kan geen signaal ontvangen worden. Binnen een gebouw of onder de grond kan evenmin een signaal doordringen. Dat verklaart meteen waarom in een gebouw of in een tunnel de ontvangst wegvalt en er geen navigatie mogelijk is. Daar komt nog bij dat voor een positiebepaling meerdere satellieten nodig zijn. Minstens drie, maar liefst meer. Hoe meer satellieten zichtbaar zijn voor de gps, hoe nauwkeuriger die zijn positie kan berekenen.

Belangrijk is dat een gps rekening kan houden met zijn eigen onnauwkeurigheid. Daar bestaat een ingewikkelde technische uitleg voor, maar in essentie komt het hierop neer: de meeste gps-toestellen kunnen hun waarschijnlijke afwijking zelf berekenen en die zelfs tonen met behulp van een precisiecirkel rond het aangeduide positiepunt. Hoe groter de cirkel, hoe minder nauwkeurig de positiebepaling. De precisie kan verschillen naargelang je positie. Een paar meter verder gaan, volstaat soms al om de cirkel te zien vergroten of verkleinen. Op die manier weet je meteen dat er een waarschijnlijke afwijking is, en hoeveel meter die ongeveer bedraagt. 

(Ab)normaal

Civiele gps-toestellen (militaire systemen laten we buiten beschouwing) bieden in normale omstandigheden een nauwkeurigheid tot op enkele meters. Met 'normale' omstandigheden bedoelen we een  vlak en open terrein. De gps kan voldoende satellietsignalen ontvangen en de kans is groot dat al die satellieten zich in een goede constellatie ten opzichte van elkaar bevinden. Of in mensentaal, dat ze voldoende verspreid zijn over het volledige hemelruim. Hoe beter de spreiding, hoe nauwkeuriger de positiebepaling.

Uiteraard is de situatie niet altijd ‘normaal’. Hoe minder open en vlak de streek, hoe groter de afwijking kan worden. Het 'zichtbare' hemelruim wordt namelijk kleiner, waardoor je minder en zwakkere signalen ontvangt. In de nabijheid van rotswanden of tussen hoge gebouwen kan bovendien een weerkaatsingseffect optreden waardoor de signalen niet meer met dezelfde precisie kunnen geïnterpreteerd worden. Het is niet abnormaal dat in een diep steil dal de onnauwkeurigheid kan oplopen tot een paar honderd meter. De kans bestaat zelfs dat de gps helemaal geen plaatsbepaling meer toont, omdat hij niet genoeg signalen opvangt. Ga in zo’n geval gewoon wat verder en het probleem lost zich meestal vanzelf op. Je krijgt terug ontvangst en de precisiecirkel wordt terug kleiner.

Ook bossen met een dicht bladerdek kunnen een goede signaalontvangst belemmeren. Je kan dat zelf nagaan door een opgenomen track achteraf op je pc te vergelijken met een kaart die het gevolgde pad toont. Het zal opvallen dat de track in het bos veel meer van het pad afwijkt dan er buiten. Heb je in een bos een zo nauwkeurig mogelijke plaatsbepaling nodig, zoekd an een open plek op. De positionering zal vlug beter worden.

Rugzak of jasak of lichaam

Nog een factor die invloed kan hebben, is ons lichaam. Vooral klanten met een Mini gps tracker dragen hun gps meestal mee op hun lichaam: aan een touwtje om de nek, in een broekzak of in een tas. In normale omstandigheden zal dit weinig verschil maken, al begraaf je hem best niet al te diep in je rugzak. Maar naargelang de omstandigheden minder 'normaal' worden, kan dit gegeven wel invloed hebben. Ook ons op eigen lichaam kan een gps gedeeltelijk afschermen en de ontvangst bemoeilijken. In zo'n gevallen kan het al helpen als je de gps tracker boven de kleren draagt.

Wie in het vervolg vaststelt dat hij volgens de gps midden door een gracht waadt, terwijl hij in werkelijkheid met droge voeten op de weg twee meter ernaast staat, hoeft dus niet onmiddellijk te vrezen dat er iets scheelt met de gps. Afwijkingen van een paar meter zijn 'normaal'. Ook grotere afwijkingen hoeven niet meteen een reden tot paniek te zijn. Meestal is er een verklaring voor, en hopelijk helpt bovenstaande tekst..

Waar is het horloge te gebruiken ?

Het horloge is ingesteld op de Europese server.
Dit houdt in dat het horloge in héél Europa te gebruiken is.

Het de app geeft aan dat het horloge offline is.

Als dat het geval is kunnen er verschillende mogelijkheden zijn. 

1 Het beltegoed is op
Het horloge staat via de server gekoppeld aan de app, dit gebeurt via data.
Op moment dat het beltegoed op is en er geen data meer beschikbaar is vervalt de connectie en is het niet meer mogelijk om de app te gebruiken.
Waardeer zo snel mogelijk op en het probleem zal verholpen zijn.

2 Horloge staat uit.
Als het horloge uitstaat kan er geen verbinding gemaakt worden met de server en dus ook niet met de app.

3 Geen netwerk.
In sommige gebieden is de dekking van netwerken minder.
Op moment dat het horloge geen verbinding heeft met het netwerk zal deze ook niet werken en zal de app aangeven dat het horloge uit staat.
Dit is hetzelfde als bij een mobiele telefoon.

Om verzendkosten te besparen wil ik
Samen met de buren, vrienden of kenissen een gps-horloge bestellen, is dat mogelijk?

Ja dat is zeker mogelijk.
Maar geef dit wel aan bij opmerkingen bij het bestellen.
Als mij niks verteld wordt koppel ik alle horloges aan 1 account.
Indien u laat weten dat de horloges voor verschillende gezinnen is, kan ik elk horloge koppelen aan een eigen account.
Bent u dit vergeten door te geven?
Geen probleem, neemt u dan contact met mij op en ik help u graag verder.

Heeft u nog vragen of staat uw vraag er niet bij ?
Geen probleem, alle overige vragen kunt u stellen via de mail

 

Btw nr: NL161818912B01
KVK: 69835373

Privacyverklaring

 

 

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2017 - 2019 Angelique's GPS Horloges | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.