FAQ

Wie is Angelique?

www.mijnwebwinkel.nl/winkel/angeliquegps/c-4148284/wie-ben-ik/

Wanneer wordt mijn pakket verzonden?

Levertijd: *Bestellingen die op werkdagen worden besteld voor 17.00 uur gaan de dag erop naar het postkantoor en worden geleverd door PostNL.

Bestellingen besteld op Vrijdag, Zaterdag of Zondag worden Maandag klaar gemaakt en gaan Dinsdag naar het postkantoor
Mits de bestelling betaald is.

* Bestellingen in de maanden Juni, Juli en Augustus kunnen i.v.m. de drukte uitlopen van 3 tot maximaal 5 werkdagen.

Welke simkaarten kunnen er in het horloge/tracker?

Alle simkaarten die 2G GPRS ondersteunen.
Ook moet de simkaart voorzien zijn van beltegoed (en data)
Let op!! T-Mobile stopt eind 2020 met het leveren van 2G GPRS.

Hoe moet ik opwaarderen bij Lebara:

U gaat naar www.lebara.nl
Daar klikt u op Prepaid.
beltegoed, Lebara ONE
Kies voor Gast en vul uw e-mailadres in en voer 2x het 06 nummer van de simkaart in.
Vervolgens rekent u af en het beltegoed staat meteen op de simkaart.

Hoeveel data verbruikt het horloge/tracker?

Uitleg kosten gps-horloge met Lebara ONE.
Met deze uitleg heb ik het uitsluitend over mijn eigen horloges met mijn eigen simkaarten.

Gemiddeld genomen verbruikt een horloge zo'n 30 tot 50 mb per maand om verbinding te maken/houden met de server.
Dus kost dit gemiddeld per maand zo'n 0.50 cent aan data bij dagelijks gebruik.

Bij Lebara ONE betaalt u voor 1 mb
0.01 cent
Als u een spraak bericht verstuurt met het horloge kost dit 100 kB = 0.001 cent per bericht.
Ook zo met de gps-verbinding.
Elke keer als u een gps-verbinding maakt kost dit 100 kB per gps fix.
Als u uw horloge op 10 minuten heeft staan zal het horloge dus 6 gps-fixen maken per uur.
Dit kost u dus per uur: 0.006 cent.
Als u uw horloge op 1 minuut heeft staan maakt hij dus 60 gps-fixen per uur.
Kosten: 0.06 per uur.
Elke handeling die u via het horloge naar de APP stuurt kost ook 100 kB per handeling.
Maar ook elke handeling die u van de APP naar het horloge stuurt.
Vind uitrusting, beloning, voetafdrukken, instellingen aanpassen/wijzigen, remote shutdown enz.
U stuurt het horloge aan via de APP.

Daarbovenop komen de belkosten.
Deze kosten kunt u enigszins in de hand houden door afspraken te maken over het bellen.

Zo kunt u zien dat u zelf de kosten kunt bepalen door middel van de instellingen en afspraken die u maakt.
Als het horloge niet wordt gebruikt zet hem dan uit.
Ook dit scheelt weer in de kosten.

Voor alle tarieven van Lebara ONE:
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/angeliquegps/c-4191763/lebara-prepaid/

Hoe vraag ik het beltegoed op van het horloge?

Dit kunt u op 2 manieren doen:
1: Maak een mijn lebara account aan.
Download de lebara app in de playstore of de app store.
Registreer uzelf en koppel vervolgens het 06 nummer in uw account.
Hiervoor moet u wel de simkaart uit het horloge halen en in een telefoon plaatsen.
Dit omdat u een verificatie code per sms ontvangt.

2: U zet 1244 in het telefoonboek van het horloge.
Als u dan het beltegoed wilt opvragen belt u met het horloge naar 1244 en u zult horen hoeveel beltegoed u nog op de simkaart heeft staan. 

!! LET OP !! U hoort dat uw beltegoed €0 is, luister verder het gaat om het ONE account. 

Dus u hoort: Uw beltegoed is €0 En u heeft €.. op uw ONE account.

Hoe lang is het beltegoed houdbaar?

Het beltegoed op de simkaart is onbeperkt houdbaar, indien de klant na de initiële opwaardering minimaal één keer per 90 dagen opwaardeert, belt, sms’t en/of data verbruikt. Indien de klant het beltegoed niet binnen 90 dagen opwaardeert, belt, sms’t en/of data verbruikt wordt het bevroren, waardoor de klant alleen nog gebeld kan worden. Indien de klant binnen 30 dagen daarna het beltegoed niet opwaardeert, verliest het dan resterende beltegoed zijn geldigheid en kan de klant geen gebruik meer maken van de aansluiting. Het beltegoed en het telefoonnummer komen automatisch te vervallen, de simkaart is niet meer te gebruiken en de overeenkomst is dan beëindigd en de klant heeft geen aanspraak op enige vorm van compensatie

Kan ik het horloge/ tracker afhalen?

Dit kan zeker.
Dit kunt u aangeven in het bestel proces.
U kiest uw product en voegt deze toe aan uw winkelwagen.
Daarna kiest u voor: bestelling afronden.
Daar kunt u kiezen voor verzenden of afhalen.
Op moment dat u voor afhalen kiest, vervallen de verzendkosten.
Na de bestelling maak ik uw horloge klaar en krijgt u van mij een mailtje dat uw bestelling klaarligt en kunnen we een afhaal afspraak maken.

Kan ik met het Kinder en Kinder/Tiener GPS Horloge zwemmen?

Nee dit kan niet !!
De horloges zijn IP67.
Dit houdt in dat ze stof en dompel dicht zijn.
U kunt het horloge voor 10 tot 15 minuten onder water houden tot maximaal 1 meter diepte.
Water gevechtje, handen wassen of een regenbui is geen probleem, maar zwemmen kan echt niet.
Al mijn horloges zijn uitgerust met waterverklikkers, deze waterverklikkers zijn leidend.
Dus mocht uw horloge nat zijn geworden van binnen kan ik dit altijd achterhalen.
Op horloges met waterschade zit geen garantie.

Kan een 2e persoon ook inloggen in de app ? en hoe ?

Willen papa, opa, oma of wie dan ook, ook de app op hun telefoon om mee te kijken waar uw kindje zich bevindt?
Dan is het mogelijk om familieleden toe te voegen ...aan uw account, zodat u uw eigen inlog gegevens niet hoeft af te geven.

Voorbeeld:
Mama is de hoofd gebruiker van het horloge, maar papa (opa of oma) willen ook gebruik maken van de app.
Dat kan:
Papa maakt nu een eigen account aan via setracker.
Vult zijn Email adres in en kiest zijn eigen wachtwoord.
Vervolgens komt er in het scherm dat vader Het horloge moet koppelen.
Daar voert vader de registratiecode in van het horloge, de naam van het kindje en wie hij is.
Vervolgens krijgt vader de mededeling dat er autorisatie wordt aangevraagd bij de hoofd gebruiker (moeder)
De hoofdgebruiker (moeder) krijgt in de app een melding dat er aanvraag is gedaan om toegang te krijgen van de app.
!!! LET HIER ALTIJD GOED OP WIE DE AANVRAGER IS, BIJ TWIJFEL REJECT DRUKKEN)
Op moment dat de hoofdgebruiker deze melding krijgt kan deze kiezen voor accepteren of verwijderen.
Als de hoofdgebruiker heeft geaccepteerd kan vader vanaf nu ook in de app. Alle functies bedienen Maar ook via zijn eigen naam een (spraak) bericht sturen naar het horloge.
De hoofdgebruiker kan altijd op elk moment de andere gekoppelde familieleden verwijderen.
Daarna hebben zij geen toegang meer tot de app.
Deze functie is alleen beschikbaar bij de app SeTracker.
Gebruikt u de Wonlex app, dan kan een 2e persoon inloggen met dezelfde inlog gegevens die u gebruikt.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=401659037091348&id=147899929133928

Help, Mijn kind hoort mij niet meer, is het horloge kapot ?

Die vraag komt regelmatig voorbij.
Maar wees gerust, het horloge is niet kapot.
Alleen heeft uw kindje de speaker van het horloge uitgezet.
Hoe lossen we dit op:

Q50:
Bel naar het horloge, neem op en druk 7x op de 1 knop tot u 7 in het scherm ziet staan.
Kinder en Kinder/Tiener GPS Horloge:
Bel naar het horloge, neem op en druk op + in het scherm tot het volume weer voluit staat

Wat is het verschil tussen een Origineel horloge en een replica?

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/angeliquegps/c-4148257/origineel-of-replica/

Hoe kan ik contact met jou opnemen?

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/angeliquegps/c-4146952/contact/

Als iemand naar het horloge belt krijgen zij de voicemail, hoe kan dat?

Diegene die naar het horloge wilt bellen dient in het telefoonboek te staan in de app.
Mensen die niet in het telefoonboek staan kunnen niet naar het horloge bellen.

Het horloge is uitgevallen en gaat niet meer aan en laadt niet meer op, wat nu?

Als het horloge ineens is uitgevallen en niet meer op te laden is krijgt het horloge een software update.
Op moment dat het horloge een update krijgt schakelt het zich uit en is pas weer aan te zetten en/of op te laden wanneer deze update klaar is.
Dit zodat de update niet te onderbreken is.
De update kan 24 uur duren (Q50) tot 3 dagen (Kinder en Kinder/Tiener GPS Horloge)
Als het horloge daarna nog niet aangaat op oplaadt dan kan er sprake zijn van een defect zoals val, stoot of waterschade.

Waarom mag ik het horloge niet opladen via het stopcontact?

Het wordt afgeraden om het horloge op te laden via het stopcontact omdat de kans op overladen aanwezig is.
De capaciteit van de batterij is niet heel groot.  Tussen de 400 en 500 mA.(afhankelijk van het model)
Tegenwoordig zijn de meeste telefoon adapters snel laders, als deze gebruikt worden om het horloge op te laden en het horloge wordt te lang opgeladen verliest de batterij snel zijn capaciteit en zal de batterij niet lang meegaan.

!! LET OP !!!

Zorg dat het (Kinder) GPS Horloge altijd onder toezicht wordt opgeladen.
Laad het Kinder GPS Horloge nooit langer dan 4 uur achter elkaar op.
Aangeraden wordt om het GPS Horloge op te laden via een USB oplaadpunt zoals laptop, pc of powerbank, en niet in een stopcontact.
Houd het Kinder GPS Horloge altijd weg bij water en bij vuur.

Het horloge geeft nog niet de juiste gps-locatie weer:

Als uw horloge binnen is gekomen staat de locatie vaak nog op mijn adres.
U moet even het horloge voor het raam of buiten neerleggen zodat de satellieten het horloge kunnen vinden.
Dit kan een paar minuten duren, mocht de locatie dan nog niet ververst zijn dan raad ik u aan even uit te loggen en opnieuw in te loggen in de app.

Hoe nauwkeurig is de GPS ?

Als u uw horloge binnen heeft staat de locatie vaak nog op mijn adres.
U moet even het horloge voor het raam of buiten neerleggen zodat de satellieten het horloge kunnen vinden.
Dit kan een paar minuten duren, mocht de locatie dan nog niet ververst zijn dan raad ik u aan even uit te loggen en opnieuw in te loggen in de app.

Klanten melden mij regelmatig dat de positiebepaling die aangegeven wordt door de gps soms afwijkt van de werkelijke positie. De verschillen kunnen oplopen van 15-20 meter tot soms meer dan 100 m. Doen zij iets verkeerd? Is er iets mis met het gps-horloge ?
(Wijkt het horloge meer dan 1 km af ? Begin met controleren of LBS uit staat in de app)

Nee, over het algemeen is er niets aan de hand met de gps en doe je zelf ook niets verkeerd. Geen enkele gps is 100% nauwkeurig. Afwijkingen zijn eerder regel dan uitzondering. Een betere vraag is dus: wat is een normale afwijking? En wanneer wordt het abnormaal?

Alles begint bij het simpele gegeven dat een gps-satellietsignalen moet kunnen opvangen om zijn positie te berekenen. Daarvoor moet de satelliet 'zichtbaar' zijn voor de gps, m.a.w. de rechte lijn tussen beiden moet ongehinderd doorlopen. Van een satelliet die zich achter de horizon of achter een berg bevindt, kan geen signaal ontvangen worden. Binnen een gebouw of onder de grond kan evenmin een signaal doordringen. Dat verklaart meteen waarom in een gebouw of in een tunnel de ontvangst wegvalt en er geen navigatie mogelijk is. Daar komt nog bij dat voor een positiebepaling meerdere satellieten nodig zijn. Minstens drie, maar liefst meer. Hoe meer satellieten zichtbaar zijn voor de gps, hoe nauwkeuriger die zijn positie kan berekenen.

Belangrijk is dat een gps rekening kan houden met zijn eigen onnauwkeurigheid. Daar bestaat een ingewikkelde technische uitleg voor, maar in essentie komt het hierop neer: de meeste gps-toestellen kunnen hun waarschijnlijke afwijking zelf berekenen en die zelfs tonen met behulp van een precisiecirkel rond het aangeduide positiepunt. Hoe groter de cirkel, hoe minder nauwkeurig de positiebepaling. De precisie kan verschillen naargelang je positie. Een paar meter verder gaan, volstaat soms al om de cirkel te zien vergroten of verkleinen. Op die manier weet je meteen dat er een waarschijnlijke afwijking is, en hoeveel meter die ongeveer bedraagt. 

Civiele gps-toestellen (militaire systemen laten we buiten beschouwing) bieden in normale omstandigheden een nauwkeurigheid tot op enkele meters. Met 'normale' omstandigheden bedoelen we een vlak en open terrein. De gps kan voldoende satellietsignalen ontvangen en de kans is groot dat al die satellieten zich in een goede constellatie ten opzichte van elkaar bevinden. Of in mensentaal, dat ze voldoende verspreid zijn over het volledige hemelruim. Hoe beter de spreiding, hoe nauwkeuriger de positiebepaling.

Uiteraard is de situatie niet altijd ‘normaal’. Hoe minder open en vlak de streek, hoe groter de afwijking kan worden. Het 'zichtbare' hemelruim wordt namelijk kleiner, waardoor je minder en zwakkere signalen ontvangt. In de nabijheid van rotswanden of tussen hoge gebouwen kan bovendien een weerkaatsingseffect optreden waardoor de signalen niet meer met dezelfde precisie kunnen geïnterpreteerd worden. Het is niet abnormaal dat in een diep steil dal de onnauwkeurigheid kan oplopen tot een paar honderd meter. De kans bestaat zelfs dat de gps helemaal geen plaatsbepaling meer toont, omdat hij niet genoeg signalen opvangt. Ga in zo’n geval gewoon wat verder en het probleem lost zich meestal vanzelf op. Je krijgt terug ontvangst en de precisiecirkel wordt terug kleiner.

Ook bossen met een dicht bladerdek kunnen een goede signaalontvangst belemmeren. Je kan dat zelf nagaan door een opgenomen track achteraf op je pc te vergelijken met een kaart die het gevolgde pad toont. Het zal opvallen dat de track in het bos veel meer van het pad afwijkt dan erbuiten. Heb je in een bos een zo nauwkeurig mogelijke plaatsbepaling nodig, zoek dan een open plek op. De positionering zal vlug beter worden.

Nog een factor die invloed kan hebben, is ons lichaam. Vooral klanten met een Mini gps tracker dragen hun gps meestal mee op hun lichaam: aan een touwtje om de nek, in een broekzak of in een tas. In normale omstandigheden zal dit weinig verschil maken, al begraaf je hem best niet al te diep in je rugzak. Maar naargelang de omstandigheden minder 'normaal' worden, kan dit gegeven wel invloed hebben. Ook ons op eigen lichaam kan een gps gedeeltelijk afschermen en de ontvangst bemoeilijken. In zo'n gevallen kan het al helpen als je de gps tracker boven de kleren draagt.

Wie in het vervolg vaststelt dat hij volgens de gps midden door een gracht waadt, terwijl hij in werkelijkheid met droge voeten op de weg twee meter ernaast staat, hoeft dus niet onmiddellijk te vrezen dat er iets scheelt met de gps. Afwijkingen van een paar meter zijn 'normaal'. Ook grotere afwijkingen hoeven niet meteen een reden tot paniek te zijn. Meestal is er een verklaring voor, en hopelijk helpt bovenstaande tekst.

Waar is het horloge te gebruiken ?

Het horloge is ingesteld op de Europese server.
Dit houdt in dat het horloge in héél Europa te gebruiken is.

Het de app geeft aan dat het horloge offline is.

Als dat het geval is kunnen er verschillende mogelijkheden zijn. 

1 Het beltegoed is op
Het horloge staat via de server gekoppeld aan de app, dit gebeurt via data.
Op moment dat het beltegoed op is en er geen data meer beschikbaar is vervalt de connectie en is het niet meer mogelijk om de app te gebruiken.
Waardeer zo snel mogelijk op en het probleem zal verholpen zijn.

2 Horloge staat uit.
Als het horloge uitstaat kan er geen verbinding gemaakt worden met de server en dus ook niet met de app.

3 Geen netwerk.
In sommige gebieden is de dekking van netwerken minder.
Op moment dat het horloge geen verbinding heeft met het netwerk zal deze ook niet werken en zal de app aangeven dat het horloge uit staat.
Dit is hetzelfde als bij een mobiele telefoon.

Ik wil mijn account bij SeTracker verwijderen, hoe doe ik dat ?

U logt in bij SeTracker
Dan gaat u naar: Instellingen
Dan drukt u op account verwijderen.
Onderdaan drukt u op: verzoek account verwijderen.

Uw account zal verwijderd worden. 

Houd er rekening mee dat uw account volledig gewist zal worden en alle instellingen verloren gaan.

Om verzendkosten te besparen wil ik
Samen met de buren, vrienden of kennissen een gps-horloge bestellen, is dat mogelijk?

Ja dat is zeker mogelijk.
Maar geef dit wel aan bij opmerkingen bij het bestellen.
Als mij niks verteld wordt koppel ik alle horloges aan 1 account.
Indien u laat weten dat de horloges voor verschillende gezinnen is, kan ik elk horloge koppelen aan een eigen account.
Bent u dit vergeten door te geven?
Geen probleem, neemt u dan contact met mij op en ik help u graag verder.

Ik lees iets over dat de app SeTracker onveilig zou zijn, is dat waar ?

Zo af en toe krijg ik nog de vraag of SeTracker te hacken is omdat dit jaren geleden gezegd is door de Noorse consumentenbond en dit klakkeloos is over genomen door de Nederlandse consumentenbond en de media, zonder dat deze maar enig benul heeft van hoe de app en zo'n horloge werkt en zonder dat er hier maar enig onderzoek naar is gedaan,

SeTracker is NIET gehackt.
Daar hoeft u niet bang voor te zijn.
Wonlex heeft daar toen meteen een statement over afgegeven:

http://www.iwonlex.com/statement-of-the-app-setracker-safety/

Het ging hier over 4 horloges die getest zijn door de Noorse consumentenbond:
Gator, Tintel, Xplora en de Fiksfjord.
Die laatste werkte via de app SeTracker.
De horloges zelf waren niet goed beveiligd en die horloges konden van buitenaf door derden ingesteld worden, MAAR dan moest diegene wel het 06 nummer hebben van het horloge.
Het was dus niet te app die te "hacken"/ in te stellen was maar het horloge zelf.

Raar genoeg heeft de app de schuld gekregen terwijl de app hier niks mee te maken had.
Ook word er over de andere 3 horloges niet gepraat over de app maar over het horloge zelf.
En alleen bij het Fiskfjord horloge word er over de app gesproken.
Het horloge Fiksfjord was dan ook het enige horloge van de 4 die gefabriceerd werd in Noorwegen zelf.
Dus bij de andere horloges lag het aan het horloge, en bij het horloge dat gemaakt werd in Noorwegen ligt het ineens aan de app.
Ook worden ineens alle horloges benoemd die met SeTracker werken terwijl er maar 4 horloges getest zijn.
Dus het hele onderzoek zit een beetje raar in elkaar.

De app is beveiligd via een versleutelde server:
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/angeliquegps/c-4354133/data-en-server-van-setracker/

Al mijn horloges hebben van mij als extra beveiliging een eigen wachtwoord mee gekregen die alleen ik weet.
Het horloge is alleen door u zelf in te stellen via de app.
(Ook is het niet mogelijk om een horloge voor de 2e keer te registreren zoals u hieronder verder kan lezen)
Daarom is het van groot belang dat u nooit en te nimmer uw inlog gegevens afgeeft aan anderen.

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/angeliquegps/c-4461211/veiligheid-horloges/

Ook word er in het onderzoek gesproken over dat het horloge te "hacken" zou zijn geweest door het horloge nog een keer te registreren met het registratie nummer van het horloge en dat ze zo toegang hebben tot het horloge buiten u als hoofdgebruiker om.
Ook dit is niet mogelijk.
Als het horloge eenmaal geregistreerd is kan een 2e persoon nooit een nieuw account aanmaken en het horloge volgen zonder uw toestemming.

Wilt u dat papa (opa of oma) in de app mee kunnen kijken waar uw kind zich bevind, dan kunnen deze een eigen account aanmaken met het registratie nummer van het horloge, maar daar krijgt u als hoofdgebruiker ALTIJD een melding van en u moet dit zelf goedkeuren of afkeuren.
Keurt u dit goed dan pas kan een ander meekijken in de app.
Keurt u dit af dan kunnen ze niks zien in de app.
Bij het aanmaken van een account moeten degene altijd zijn email adres Invoeren en aangeven wie ze zijn: papa, opa, oma of wie dan ook.
Daaraan kunt u verifiëren of dit een vertrouwd persoon is ja of nee.
Vertrouwd u het niet ?
Altijd op REJECT drukken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=401659037091348&id=147899929133928

Er zijn bedrijven die nu nog steeds claimen dat SeTracker onveilig zou zijn.
Dit zijn bedrijven die hier een slaatje uit willen slaan om hun eigen horloges te verkopen.
Deze bedrijven verkopen (vaak dezelfde) horloges als ik, die werken met een andere app naam.

Heeft u nog vragen of staat uw vraag er niet bij ?
Geen probleem, alle overige vragen kunt u stellen via de mail

 

Btw nr: NL001856137B83
KVK: 69835373

Privacyverklaring

 

 

 

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2017 - 2020 Angelique's GPS Horloges | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel